טיול אופנועים חוצה בלקן

טיול אופנועים חוצה בלקן

7 ימים, 6 לילות

חודשי הטיול: מאי- אוקטובר

טיול אופנועים חוצה בלקן:

טיול אופנועים בחוצה בלקן- טיול החוצה 6 ארצות:  יוון, קוסבו, מונטנגרו, קרואטיה, אלבניה ומקדוניה.

חבל הבלקן הוא השם ההיסטורי והגאוגרפי המתאר את דרום מזרח אירופה. שטחו של החבל 550,000 קמ”ר וחיים בו כ-53 מיליון תושבים.

החבל נקרא על שמם של הרי הבלקן המשתרעים מגבול בולגריה וסרביה ועד הים השחור.
יש המון סיבות לטייל בחבל הבלקן – ההיסטוריה העשירה, האווירה האותנטית, הקולינריה המקומית והכנסת האורחים החמה של תושבי החבל – ואם כבר לטייל, אז איזה דרך טובה יותר מאוכף האופנוע?!

במסלולי הטיול נרכב בכבישים מפותלים המהווים "לונה פארק" לאופנוענים, נטפס לגבהי הרים, נרכב בכבישי חוף מרהיבים לכיוון עיירות ציוריות ייחודיות הממוקמות בין יערות עבותיים וירוקים, נכנס לחופי הים הכי יפים שיש, נהנה ממגוון התרבויות השונות ונחגוג עד אור הבוקר במסעדות מקומיות קולינאריות.

גלריית תמונות
סרטון הטיול
תוכנית מסלול

 

 

יום ראשון: מסלוניקי (יוון) למקדוניה 300 ק״מ.

נתחיל את היום הראשון לטיול שלנו בסלוניקי, העיר השנייה בגודלה ביוון ואחת מערי הנמל
החשובות בה. היא ממוקמת בצפון יוון ומהווה מרכז תעשייתי ומסחרי,
כלכלתה מתבססת בעיקר על עיר הנמל.
נרכב אל העיר סקופיה, עיר הבירה והעיר הגדולה ביותר במקדוניה הצפונית.
יש בתוך העיר מבנים מהתקופה העות'מאנית, מסגדים תיירותיים גשר האבן המפורסם-
גשר מעבר מעל הנהר וארדאר (הנהר הארוך ביותר במקדוניה הצפונית). הגשר נחשב
לסמל של סקופיה.
סקופיה מיוחדת ויפה ונעשה סיורים וטיולי בעיר נהנה מארוחה מקדונית דשנה ונלון בעיר.

 

יום שני: ממקדוניה למונטנגרו. 260 ק"מ.
נתחיל את הבוקר של היום השני בטיול שלנו ברכיבה ממקדוניה, נרכב בין כבישים מפותלים ומעניינים לצד נופים ירוקים לכיוון ארוחת הצהריים שלנו במסעדה המשקיפה על אגם מרהיב עם אווירה ייחודית ואוכל עשיר.
לאחר הפסקת צהריים מרעננת נמשיך ברכיבה לצד כבישים מעניינים עם נופים ירוקים לכיוון עיירת קולאשין, עיירה במונטנגרו. קולאשין מוקפת בהרים שהופכים בחורף לאתרי סקי. הגישה הנוחה אליה הופכת אותה לעיירת סקי מבוקשת. קולאשין נמצאת בגובה 954 מטר ובעלת אקלים נוח. מוקפת ביערות ולידה הפארק הלאומי ביוגרדסקה גורה, דבר ההופך אותה לאטרקטיבית בחורף ובקיץ.
באזור העיירה נמצא קניון נהר מוראצ'ה ואת מנזר מוראצ'ה המהווים כאתרים מרכזיים וייחודיים בה.
לנים בקולאשין.

 

יום שלישי: ממונטנגרו לדוברובניק (קרואטיה). 266 ק"מ.
מקולאשין נצא ברכיבה דרך לכיוון קרואטיה בכבישים מיוחדים ומפותלים המהווים "לונה פארק לאופנוענים". נעבור דרך תצפית פאבלובה סטרנה באגם סקאדר המהמם ביופיו ונראה את היופי הפראי המיוחד של מונטנגרו- שילוב של מים בצבעי טורקיז, הרבה עצים ירוקים וכבישים מפותלים שהם חלומו של כל רוכב.

נסיים את היום השלישי שלנו לטיול בעיר דוברובניק, עיר הנמל העתיקה והיפה לחוף הים האדריאטי. העיר נחשבת כמרכז תיירותי פופולרי בדרום דלמטיה שבקרואטיה. נלון בדוברובניק.

יום רביעי: מדוברובניק (קרואטיה) לקוטור (מונטנגרו). 92 ק"מ. (יום שמשלב סיורים בעיר).
את הבוקר של היום הרביעי לטיול שלנו נתחיל בטיול רגלי בדוברובניק היפה ולאחר מכן נצא ברכיבה לכבישי חוף מרהיבים ומפותלים לכיוון קוטור, עיר במונטנגרו השוכנת לחוף מפרץ קוטור של הים האדריאטי. קוטור נחשבת כיעד תיירותי מבוקש בעיקר בגלל המפרץ המפותל שמקיפים אותו הרים תלולים ציוריים, יש בה כבישים מפותלים ותלולים על גבי ההרים עם נקודות תצפית מדהימות! לנים בקוטור.

יום חמישי: מקוטור (מונטנגרו) לאלבניה. 139 ק"מ.
נתחיל את הבוקר של היום החמישי שלנו ברכיבה מקוטור לכבישי חוף מרהיבים לכיוון אלבניה. נתחיל את היום בטיפוס מהמם על הר עם 21 סרפטינות מיוחדות המעלות חיוך ענק על פניו של כל אופנוען. בדרך נעצור באגם סקאדר המהמם ביופיו ונראה את היופי הפראי והמיוחד של מונטנגרו- שילוב של מים בצבעי טורקיז, הרבה עצים ירוקים וכבישים מפותלים שהם חלומו של כל רוכב.
לאחר כמה נקודות עצירה מעניינות נגיע לאלבניה היפה, מדינה בדרום מזרח אירופה.
התיירות היא ענף מרכזי בכלכלתה של אלבניה. לאלבניה מורשת תרבותית וארכאולוגית עשירה יש בה חופים מרהיבים, נופים הרריים, מטבח מסורתי, ממצאים ארכאולוגיים, מסורות ייחודיות, ואווירה תוססת באזור הכפרי. נלון במלון מפנק באלבניה.

 

יום שישי: מאלבניה למקדוניה. 268 ק"מ.
נתחיל את הבוקר של היום השישי שלנו ברכיבה בכבישי חוף יחודיים לכיוון THE BIG LAKE אגם מרהיב עם מסעדות מקומיות עשירות המתצפתות עליו.
נמשיך ברכיבה ונעצור בנקודה ייחודית המשקיפה לים התיכון. ולבסוף נגיע לאוחריד, עיר במקדוניה.

אוחריד היא עיר תיירותית עשירה בכנסיות ובתים היסטוריים ובעלת תרבות עשירה הכוללת פסטיבלים בלקניים רבים מידי שנה. לנים במקדוניה.

 

יום שביעי: מאוחריד (מקדוניה) חזרה לסלוניקי (יוון). 267 ק"מ.
היעד האחרון שלנו בטיול הוא סלוניקי, העיר בה התחלנו. נעבור דרך ערים מיוחדות ונרכב לצד גבהי הרים ונופים מדהימים.
נעבור דרך העיר אדסה ונעצור בפארק מפלי אדסה שאת היופי בפארק, קשה להסביר במילים.. פארק מדהים עם מפלים שוצפים, מרהיבים ועוצמתיים שחוצים את ההרים. מקום תיירותי מדהים, יש בו מגוון בתי קפה, מסעדות ומבנים עתיקים.
נמשיך ברכיבה לכיוון המגדל הלבן בסלוניקי. המגדל הוקם על ידי השלטון העותמאני במאה ה-13 כמבצר להגן על החזית הימית של האזור. עם הזמן הפך לכלא וב-1826 אף בוצע טבח ביניצ'רים כלואים בהוראת מחמוד השני, אז קיבל המגדל את הכינוי "מגדל הדמים". כיום משמש כמוזיאון קטן לתרבות ביזנטית.
אחרי טיול עשיר בנופים, חוויות, אנשים מיוחדים, נחזיר את האופנועים ונתארגן חזרה הביתה.

יצירת קשר:

חברת צ'יף ריידרס שומרת את הזכות לשנות את מסלולי הטיול לפי שיקוליו המקצועיים של המדריך בשל אילוצים והנחיות: שינויים במזג האוויר, דרכים חסומות / מסוכנות / הנחיות מקומיות וכו'.

לפרטים נוספים והרשמה: 058-7922798